תזונה נכונה להתאמת הגוף לחורף

הצעד הראשון להתאמת הגוף למזג האוויר הוא הקפדה על תזונה עשירה בירקות כתומים וירקות שורש באופן כללי. על המזון להיות חם כדי שיעניק חום לגוף ולא ידלל את מאגר האנרגיה (ובעיקר הצ'י) שלנו. חימום ממקור נוסף אפשר להפיק משימוש בתבלינים מחממים כמו קינמון, ג'ינג'ר וחריף באופן כללי. פעילות גופנית סדירה אשר תמריץ את מחזור הדם חיונית לשמירה על הבריאות בכל ימות השנה ועוד יותר במהלך החורף. כמובן, אין הגיון לצאת לצעידה בחוץ בעיצומה של סופת גשם עזה, אבל הקור לבדו אינו סיבה להימנע מפעילות אירובית מתונה, המתבצעת באופן קבוע.

האם ויטמין c מונע מחלות חורף ?

ישנו ויכוח עד כמה ויטמין C מועיל למניעת מחלות החורף, אך אין ויכוח על התועלת שבו לבריאות באופן כללי. מעבר לצריכה שוטפת של מזונות העשירים בויטמין C כמו פלפלים, ברוקולי פירות הדר ופירות טרופיים, כדאי לשקול שימוש בתוסף תזונה מתאים. עודף ויטמין C מפריע למאזן החומצי בסיסי של הכליות ולא רצוי להפריז בצריכתו. כדי להתאים את המנה לצורכי הגוף רצוי להיוועץ בנטורופת/ית.

כיצד לשפר את העמידות בפני הצטננויות?

ניתן לחזק את עמידות הגוף כנגד נגיפי הצטננות בעזרת  התכשירים ההומאופתיים כמו OSCILLO,או INFLUHEEL. תכשירים אלה יעילים גם כטיפול מונע,. המינון המקובל של תכשירים אלה הוא כדור או מנה אחת לשעה בזמן מחלה חריפה. אם לוקחים את התכשיר במנה נמוכה יותר, בדרך כלל במינון של כדור אחד ליום במשך שבוע ואחר כך כדור אחד פעם אחת בשבוע במשך חודשי החורף התכשירים יכולים למנוע הצטננויות.. במקרה של הופעה של סימני מחלה חריפה תוך כדי הטיפול מעלים את המינון בחזרה למנה האקוטית של כדור אחד כל שעה.

דרכים לשיפור העמידות של מערכת החיסון

פרט לתכשירי הומאופתיה, אפשר לשפר את יעילות  מערכת החיסון כנגד וירוסים באופן כללי על ידי שימוש בטבליות אבץ למציצה. האבץ מחזק את מערכת החיסון ובעל פעילות אנטי-ויראלית ישירה. מרבית מחלות החורף, כולל שפעת וההתקררות מועברות על ידי שאיפה של חלקיק וירוסים הנישאים באוויר. לקיחת האבץ בטבליות מציצה בצורה מסודרת מבטיחה הגנה מפני הדבקות בנגיפים. האבץ הוא יון מתכתי ובעל שורה של השפעות על חילוף החומרים ועל תהליכים הורמונליים בגוף. לכן, יש להתאים את המינון המדויק של האבץ לכל אחד רק בפגישה מסודרת עם רופא המתמחה בנושאי הרפואה המשלימה או עם נטורופת.