אוסטאופתיה לכאבים בהריון

במשך שנים הורגלנו לחשוב שקושי זה דבר לא טוב, אבל הריון ולידה הם הוכחה ניצחת לכך שקושי יכול להיות דבר מבורך.

הפלא הקטנטן שיש לך ברחם הולך וגדל, ואת כולך מרוגשת, אבל שפע הטוב הזה מגיע עם לא מעט אתגרים. את עוברת תוך זמן יחסית קצר שינויים פיזיים, הורמונליים ורגשיים דרמטיים.

חוסר הנוחות והכאבים מעידים על שינויים שהגוף מתקשה לעבור, אבל אנחנו כאן כדי לעזור לו  להסתגל למציאות החדשה.

מה גורם לכאבי גב בהריון?

במהלך ההריון מערכת השלד והשרירים שלנו נדרשת להסתגל לשינויים די דרמטיים במשקל. ככל שמשקלו של העובר עולה – כך מרכז הכובד משתנה, ויכול לגרום למגוון רחב של כאבים שלא העלית על דעתך שבכלל קיימים.

בנוסף מפריש הגוף בזמן הריון הורמון בשם רלקסין, שאחראי על יצירת גמישות הרקמות ורפיון המפרקים באזור האגן, כדי להכין את הגוף לקראת הלידה. השינויים הפיזיולוגיים האלה גורמים לא פעם לכאבי גב, ולפעמים אפילו לצליעה.

מתח נפשי, שמטבע הדברים מאוד אופייני לנשים בהיריון, גם הוא גורם לכאבי גב. בטח שמת לב שבימים בהם רמת הלחץ עולה – מתגברים כאבי הגב, לצד כאבים נוספים.

כ-50% מהנשים מדווחות על כאבי גב חזקים במהלך הריון, והם ממשיכים ללוות כ-15% מהן גם אחרי הלידה. למה זה קורה אחרי הלידה? אחת הסיבות היא שאימהות נושאות את התינוק במשך שעות ארוכות בצורה לא נכונה, ונדרשות גם להרים משאות כבדים כמו עגלה ואמבטיה. ללא טיפול נכון ובזמן – כאבי הגב החזקים עלולים להמשיך עוד ועוד.

רוב המטופלים באוסטאופתיה מרגישים שיפור אחרי טיפול אחדלזימון תור לוחצים כאן >

איך נפטרים מכאבים בהריון?

  • פעילות גופנית – עושה טוב גם לגוף וגם לנפש. פעילות גופנית תסייע לך לחזק את השרירים, להגביר את הגמישות, וגם להקל על הלחץ המופעל על עמוד השדרה. ומהי הפעילות הגופנית המומלצת עבורך? על זה כדאי להתייעץ עם האוסטאופת שלך. בדרך כלל לנשים בהיריון מומלץ לעשות הליכה, לשחות, וכמובן תרגילים לחיזוק שרירי הגב והבטן. בכל מקרה, כדאי ללכת על פעילות גופנית מתונה, במיוחד אם לפני ההיריון לא עשית הרבה ספורט.
  • יציבה נכונה – חשוב שתהיי מודעת לצורה בה את יושבת, שוכבת, הולכת ועומדת. כשאת יושבת ליד שולחן, למשל, תוכלי לגלגל מגבת ולהניח אותה מאחורי הגב כדי לקבל תמיכה. את הרגליים אפשר להניח על שרפרף.
  • שינה טובה תסייע לך לא רק למנוע כאבים, אלא גם לאזן את המצב הרגשי-נפשי שבו את נמצאת. אם את שמה לב שהכאבים מחריפים בבוקר, עוד לפני שיצאת מהמיטה, אולי כדאי להחליף למזרן קשיח יותר ולמצוא כרית שתהיה לך נוחה. מנח השכיבה המומלץ הוא על הצד, ברכיים כפופות, וכרית ביניהן.
  • אוסטאופתיהאוסטאופתיה היא שיטת טיפול טבעית, ללא תרופות. במהלך טיפול אוסטאופתיה, מניע המטפל את המפרקים והשרירים בצורה עדינה, ומבצע עבודה זהירה על הפסיות (הפאסיה היא רקמה דקה בתוך רקמות החיבור בגוף. הפאסיה עוטפת, תומכת, מגינה ומחזקת את חלקי הגוף, והיא מהווה כ-30% ממשקל השריר). הטיפול האוסטאופתי משפר את תנועת השרירים בתוך הפסיות ומונע מצבים של נוקשות ואיבוד טווח תנועה.

על פי שיטת האוסטאופתיה, עבודה על עמוד השדרה מייעלת את פעולת מערכת העצבים ומשפרת את זרימת הדם למערכות הגוף. כך, מערכת שרירים ושלד בריאה מעודדת תהליכים טבעיים של ויסות וריפוי עצמי.

איך אוסטאופתיה מסייעת ללידה?

במהלך הלידה, גורמים רבים משפיעים על צורת היציאה של התינוק מהרחם דרך האגן. עיוות או נוקשות באגן עלולים להקשות על התינוק להגיח לעולם דרך תעלת הלידה.

טיפול אוסטאופתיה במהלך הריון יסייע באמצעות טכניקות להכין את הגוף כך שהאגן והגב התחתון יהיו במצב מיטבי לקראת הלידה. אוסטאופתיה מסייעת לנשים רבות למקסם את יכולת הגוף לתמוך גם בתינוק וגם ביולדת, ולמזער את תחושת חוסר הנוחות ועוצמת הכאב  בזמן הלידה.

תאריך הלידה עבר, והלידה עדיין לא נראית באופק? טיפול אוסטאופתיה יסייע בעדינות ובאופן טבעי להחיש את התהליך, ולקרב אותך ללידה.

בטיחות האישה והתינוק היא הדאגה העיקרית של המטפל, ואוסטאפתיה בטוחה לחלוטין בכל שלבי ההריון. אוסטאופתים הם בעלי ניסיון עשיר בהתמודדות עם בעיות במהלך ההריון ולקראת הלידה.

גם לאחר הלידה מומלץ לתת לאוסטאופת לטפל ברך הנולד כדי להקל על מתיחות, טורטיקוליס, בעיות בהנקה ובשינה של התינוק.