מזונות על

יש כל מיני סוגי מזון, חלקם טובים יותר לגוף שלנו, חלקם טובים פחות ויש כאלה שפשוט מזיקים לו. אז כדי לברור רק את הטובים ביותר פנינו לאסתר מנחם, מומחית לנטורופתיה בכללית רפואה משלימה. היא הסבירה לנו שמזון הוא דרך מצוינת לעזור לגוף לנצל את המשאבים ויכולות הריפוי שכבר קיימות אצלו.

רוצים לבדוק מה ישפר את התפריט של הילד שלכם? לתיאום פגישת ייעוץ עם רופא ולמציאת חבילת הטיפול הטובה ביותר בשבילכם לחצו כאן

אז בלי הארכות מיותרות, הנה הרשימה שלנו של מזונות העל שאתם פשוט חייבים על הצלחת:

1. סלק

הצבע שלו יכול אמנם לצאת בהפרשות שלנו, אבל יש לו גם המון צדדים חיוביים – כמו הפיגמנט האדום, בטאלאינים ונוגדי חמצון. החומרים שבסלק עושים נפלאות לכבד שלנו – משפרים את נטרול הרעלים שלו ומעודדים התחדשות של תאי הכבד. הסלק גם מסייע להפחית מאגרי שומן, עוזר בפעילות העיכול ועוד.

2. אבוקדו

נתון קטן להתחלה – באבוקדו יש יותר אשלגן מאשר בבננה. האשלגן הזה נחוץ מאוד להעברת מידע בין תאי עצב, מונע בריחה של סידן מהעצמות, עוזר בהפחתת לחץ דם וחשוב לאיזון הנוזלים בגוף.

מה עוד? לאבוקדו יתרונות נוספים כמו הורדת הכולסטרול הרע (LDL), הוא עשיר במגנזיום שבריא ללב, לעצמות, למניעת סוכרת ועשיר בוויטמין B6 שחשוב לבריאות המוח. אבל את הטוב ביותר שמרנו לסוף: הגלוטתיון, חומר המצוי באבוקדו, יכול לחסום לפחות 30 חומרים מסרטנים שונים, וגם מסייע לכבד להתנקות מחומרים סינתטיים.

3. שום

הוא כבר תרופה של ממש בצורת אוכל. שום מנקה כלי דם, עוזר בדילול הדם ומכיל תרכובות גופרית המסייעות לקטול חיידקים ופטריות מזיקות. הוא מסייע לניקוי רעלים ומגביר את ייצור הגלוטתיון.

4. לימון

הטעם שלו אולי חמוץ, אבל בכל מה שקשור ביכולות בריאותיות ומרפאות הוא הכי מתוק שאפשר – הלימון מלא בנוגדי חמצון וויטמינים כמו ויטמיןC המסייע בניקיון הכבד. רוצים לנקות את הגוף? לעשות לו ספונג'ה מבפנים? בכל בוקר לפני שאתם מתחילים את היום פשוט קחו חצי לימון וסחטו לתוך כוס מים חמים ושתו את זה על קיבה ריקה. מי הלימון דומים לחומצה שבמיצי העיכול שלנו, ולמרות הטעם החמוץ הם דווקא מפחיתים את רמת החומציות בגוף, מסייעים להילחם בתופעות של הצטברות חומצת שתן בפרקים ובכליות, גם במצבים של דלקת פרקים ואבנים בכליות.

5. ענבים אדומים

פרי הנעורים (חכו לסוף). ענבים בכלל, אך בעיקר ענבים אדומים, ידועים כמקור לנוגדי חמצון שונים שיכולים להפחית את הסיכון למחלות לב ולהיווצרות קרישי דם. הענבים האדומים מפחיתים שקיעה של כולסטרול רע בעורקים ואף עוזרים למנוע התכווצות כלי דם. הם עשירים בפלאבונים שמשמשים כנוגדי חמצון וכך עשויים להגן מפני התפתחות טרשת עורקים, קטרקט ואף לסייע להאיט תהליכי הזדקנות.

6. פטרוזיליה

קנתה לעצמה שם עולמי כמלכת העלים הירוקים. למעשה, בכוס פטרוזיליה יש יותר ויטמין A מאשר בגזר גדול ופי שניים ויטמין C מאשר בתפוז (וגם הרבה פחות סוכר). הפטרוזיליה מכילה כמות גדולה של ויטמינים מסוג A,C,K וחומצה פולית, יש בה גם סידן ואשלגן. היא עושה לנו טוב ללב: תורמת להפחתת כולסטרול ושומנים בדם, מחזקת עצמות, מסייעת בשיקום תאי הגוף ואם כל זה לא מספיק אז הפטרוזיליה גם עוזרת לשמור על עור צעיר ובריא.

7. ג'ינג'ר

(זנגביל למי שמתעקש על עברית תקנית) שורש הג'ינג'ר יכול לחולל נפלאות בכל הנוגע לבריאות שלנו, הוא מועיל נגד בחילה והקאות והוא אנטי דלקתי. בנוסף, הג'ינג'ר ממריץ את מערכת החיסון, עוזר לגוף להתנקות בעזרת הזיעה שהוא מפריש, עוזר לטיפול בהתקררות ושפעת, ואפילו מועיל למי שסובל מתופעות של כבד שומני.

8. כוסברה

האחות המוצלחת של הפטרוזיליה, יש אנשים שמתים עליה ויש כאלה שלא יכולים להתקרב – וחבל! הכוסברה עשירה בקוריאנדרול, חומר נוגד חמצון, היא תורמת לשיקום הכבד, מנקה רעלים מהגוף, מאזנת רמות סוכר בדם, מורידה כולסטרול, מאזנת לחץ דם, טובה לאנמיה, מפיגה גזים ונפיחות בבטן, מסייעת לטיפול בשלשול… בקיצור ירק החלומות.

9. כרוב סגול

הוא לא רק יפה יותר מכרוב לבן, הוא גם מלא בוויטמין C ויש לו יכולת מוכחת כנוגד חמצון שחשוב לבריאות העור ולהאטה של הזדקנות. הוא עוזר לחיזוק מערכת החיסון, לשמירה על שיניים לבנות ומספק לגוף סיבים תזונתיים רבים שמסייעים למערכת העיכול. אל תעצרו באות C, הוא עשיר גם בוויטמין E שמגן מפני מחלות לב. הכרוב הסגול הוא מזון על כי יש בו תרכובות המכילות גופרית והופכות אותו למזון מנקה רעלים רב-עוצמה.

10. בננה

פצצת אנרגיה צהובה זוכרים? למה פצצה – כי לבננה מספר רב של תועלות. היא יכולה להוביל לשיפור במצב הרוח בזכות חלבון שנקרא טריפטופן שהופך בגוף לסרוטונין, היא עשירה בברזל ולכן מונעת אנמיה, עשירה באשלגן ולכן טובה ללחץ הדם ובשיפור תפקודי המוח, מסייעת בפעולה תקינה של המעיים ועוד. נוסף על כך, נשים בוודאי ישמחו לשמוע שבננה יכולה לסייע במיתון התופעות של התסמונת הקדם-וסתית (PMS).

11. כורכום

שמרנו את הטוב לסוף. לצמח הזה יש השפעה נוגדת דלקת וכאבים. הכורכום מגן על הלב ועל כלי הדם בזכות היכולת שלו להפחית כולסטרול, לעכב את החמצון שלו ולמנוע היצמדות של טסיות הדם. יש אפילו מחקרים שהראו כי לכורכום יש יכולות אנטי-סרטניות, והוא עוזר למנוע סוגים שונים של סרטן כמו סרטן הלבלב, אבל את זה אנחנו אומרים בזהירות כי יש גורמים רבים שיכולים לגרום לסרטן בגוף וכורכום לבדו לא בטוח שיספיק.