קודם כל, מהן פציעות הספורט?

פעילות ספורטיבית אינטנסיבית עלולה לגרום לפציעות שונות. מקובל לחלק אותם לשני סוגים. האחד – פציעות טראומטיות שנגרמות מחבלה כגון נפילה התנגשות ועוד וגורמות לנזק פתאומי לרקמות הגוף, לדוגמה: נקע בקרסול או קרע של רצועה בברך. הסוג השני הינו תוצאה של פעילות ספורטיבית לא נכונה השוחקת את היכולת של הגוף להתמודד עם מאמץ ממושך, לדוגמה: שברי מאמץ או שחיקת סחוס.
הרפואה המשלימה יכולה להקל ולקצר את תהליך ההחלמה מפציעות ספורט משני הסוגים באמצעות שיטות טיפול שונות. לעיתים יידרש שילוב של מספר שיטות לפי סוג הפציעה. אבחון כזה יינתן בשלב הייעוץ ע"י הרופא במרפאת רפואה משלימה

שלב ראשון: הכנה

בכדי למנוע או למזער נזקים הנגרמים מפעילות ספורטיבית, יש לבדוק קודם כל שאין בעיית יציבה או בעיה מבנית אשר גורמת לריצה שאינה מפזרת כראוי את המאמץ על הרגליים ויתר השלד, כמו פלטפוס למשל. לאחר מכן, לפני תחילת הפעילות ,חובה לבצע חימום ראוי לגוף. פעולת החימום משפרת את זרימת הדם לשרירים ולאיברים השונים ואת יכולת וטווח התנועה, עליית חום השריר
ל- c 380 הופכת את השריר לפחות מתוח ומקטינה את סיכוייו להיפגע בזמן הפעילות.

את סיום הפעילות מומלץ לבצע בצורה הדרגתית (קירור) כדי למנוע מצב של נפילת לחץ דם, סחרחורות ותחושה לא טובה.

פציעות הנפוצות בקרב רצי מרתון

פציעות ספורט הנפוצות אצל רצים דורשות בדיקת רופא תוך שילוב טיפול מקביל ב"רפואה משלימה".
מספר דוגמאות נפוצות:
1) כאבי ברכיים – כאב בחלק קדמי תחתון של הברך המחמיר בעליות וירידות. בחלק גדול מהמקרים תהיה פגיעה בסחוס בשל יציבה לא נכונה. במצב זה מומלץ לשלב טיפול בדיקור סיני שמטפל בכאב ובדלקת יחד עם טיפול מונע בשיטת פלדנקרייז אשר ישפר את היציבה ואת מנח הברך.
2) פציעה בגיד אכילס – מהווה עד 10% משכיחות הפציעות של רצי מרתון. טיפול בדיקור סיני משולב בהומוטוקסיקולוגיה יכול לסייע לבעיה ביעילות ובמהירות וללא תופעות לוואי.
3) דלקות גידים – יכולות להופיע בכל גיד בגוף ומטופלות כמו פציעה בגיד אכילס.
4) Iliotibial Band Syndrome (ITBS) – היא הסיבה השכיחה ביותר לכאבים בצד החיצוני של הברך בקרב ספורטאים. באצנים היא יכולה להגיע ל-12% מכלל הפציעות. שינויים תכופים ומהירים בשגרת האימונים, ריצה בשיפוע ומרחקים מוגברים מתוארים רבות כגורמי סיכון להתפתחות הבעיה. ריצה בירידות יכולה להחמיר את הבעיה. משערים כי גם ליציבה לא נכונה משקל בהופעת הבעיה.הטיפול יתבסס על שיאצו או דיקור סיני בשילוב עם שיטת פלדנקרייז והומוטוקסיקולוגיה.
5) שברי מאמץ – מופיעים בעיקר בעצמות כף הרגל והשוק ודורשים מנוחה. טיפול משולב של נטורופתיה, הומוטוקסיקולוגיה ודיקור יכולים להאיץ את קצב ההחלמה.

לסיכום, שיטות שונות ברפואה המשלימה יכולות לסייע מאוד להקלה במצבים של פציעות או פגיעות כתוצאה מפעילות גופנית ובכך לקצר את תקופת ההחלמה ואף לצמצם את עצמת הכאבים.

טיפ לרצים

יש לנו טיפ טעים, בריא וטבעי עבורכם – מתכון לשייק בריאות מיוחד למרתון, לפי ההמלצה של ד"ר אלינה צימרמן, רופאה מרחבית של כללית רפואה משלימה. דאגו להכין את המשקה מראש ולקחת אותו איתכם בטרמוס, ע"מ לשתות לפני ואחרי ריצה:
• גרדו כפית של שורש ג'ינג'ר ושימו בכוס של מים רותחים
• הוסיפו כפית קינמון וכסו את הכוס
• השאירו למשך 5-10 דקות
• סננו את הנוזל והוסיפו לו מיץ מחצי לימון וכף של דבש
הג'ינג'ר והקינמון מחממים וממריצים, הדבש – מזין, והלימון? מוסיף המון!

מה הבעיה? יש כללית רפואה משלימה!

אם נפצעתם במהלך הפעילות הספורטיבית, זיכרו כי לקוחות כללית יכולים להגיע לפגישה אצל רופא MD אשר מתמחה גם ברפואה משלימה,
שם יקבלו ייעוץ בטיפולים המתאימים לבעיותיהם, בחינם.
פגישת הייעוץ היא הצעד הראשון בכל טיפול משלים אחראי ומקיף ומאפשרת לרופא המייעץ  לבחון כל מקרה לגופו
ולהתוות עבור המטופל תוכנית טיפולים אישית המותאמת בדיוק  למצבו.

אם נפצעתם במהלך הפעילות הספורטיבית, זיכרו כי לקוחות כללית יכולים להגיע לפגישה אצל רופא MD אשר מתמחה גם ברפואה משלימה,
שם יקבלו ייעוץ בטיפולים המתאימים לבעיותיהם, בחינם.

פגישת הייעוץ היא הצעד הראשון בכל טיפול משלים אחראי ומקיף ומאפשרת לרופא המייעץ  לבחון כל מקרה לגופו
ולהתוות עבור המטופל תוכנית טיפולים אישית המותאמת בדיוק  למצבו.