הוא מסייע בריפוי של שיעול, שפעת או התקררות, הוא מאזן רמות כולסטרול ומוריד את רמות הסטרס, טוב לעיכול ואפילו לדיאטה. אז אם אתם נלחמים בצינון, מחפשים להתחטב דווקא בחורף או סתם להרגיש טוב יותר, הנה כמה המלצות לחליטות תה בריאות בראי הנטורופתיה.

סוגי תה

לפני שיוצאים לדרך, אזהרה קטנה וחשובה: אם אתן בהריון, או שאתם נוטלים תרופות יש להתייעץ עם נטורופת לפני השימוש.

תה ירוק

כל מי שהתעניין, קרא או דיבר על תה בשנים האחרונות שמע את כולם מדברים על תה ירוק, ולא בכדי. התה הירוק פופולרי בעיקר בשל העובדה כי מכיל נוגד חמצון חזק בשם EGCG בריכוז גבוה שיודע בין היתר לפגוע בתאים סרטניים, וברדיקלים חופשיים שנטפלים לתאים הבריאם בגוף.

אזהרה קטנה לפני שאתם מוזגים לעצמכם קנקן, דעו כי התה הירוק, כמו מקבילו התה השחור, מכיל לא מעט קפאין וכדאי להקפיד לא להפריז בכמויות.

תה יפני

אנחנו חיים בעולם של טרנדים בריאותיים, האחרון שבהם הוא תה המאצ'ה היפני. מדובר על תה ירוק יפני שמגיע בצורה של אבקה אחרי שעליו נטחנו עד דק באבני ריחיים. במאצ'ה יש את כל מה שטוב בתה הירוק, אך בריכוז גבוה פי 100 ויותר: הוא שחקן מפתח לאיזון רמת הכולסטרול, רמות הסוכר ואפילו לחץ הדם. הוא משרה תחושה של רוגע ושלווה וכמו התה הירוק הוא מסייע בסילוק רדיקלים חופשיים, עוזר במניעת סרטן ומעכב תופעות אלצהיימר.

תה מאצ'ה יפני

אפשר להגיש את התה היפני בכל מיני צורות – בחליטה רותחת או בשייק קר ובריא, אפשר להוסיף למרק או כתבלין למאפים, גייסו את היצירתיות שבכם ותיהנו מהטעם המר מתוק של התה היפני הבריא.

אל תסתפקו בתה. נטורופתיה ורפואה משלימה מובילות לבריאות מושלמתלזימון תור לחצו כאן >

 

תה הודי

עוברים מהמזרח הרחוק למזרח הקרוב קצת יותר, אל הצ'אי ההודי. מכיוון שאנחנו מדברים על תת-יבשת עם למעלה ממיליארד בני אדם, ברור כי לא מדובר בסוג אחד, אלא בכמות אינסופית של תבלינים וטעמים שאותם מערבבים יחד ומבשלים בדרך כלל עם חלב כדי לעשות לנו טוב על הלב. מה תמיד נמצא בצ'אי? הל, ציפורן, ג'ינג'ר ולפעמים גם אגוז מוסקט, שומר או אניס – הכל כדי לשפר את זרימת הדם בגוף ואת הפעילות של מערכת החיסון. לטבעוניים או הרגישים ללקטוז שבינינו – אפשר בהחלט גם להגיש אותו על בסיס מים חמים או במשקה "חלב" צמחי.

תה סיני

נשארים בשכונה, והפעם לסין. תה אולונג, תה ייחודי בתהליך הייצור שעובר זמן חמצון קצר יחסית, מה שמאפשר לו להישאר עם טעם עז, ולנו לחלוט אותו שוב ושוב בלי לזרוק ישר לפח או למחזור :). למרות הזהות הסינית, נטען כי תה האולונג הטוב ביותר מגיע מטייוואן השכנה. אבל אנחנו גרים בישראל ואותנו מעניין שתה אולונג מסייע לגופנו – הוא עוזר בסילוק שומן, מכיל תיאנין שמביא לתחושת רוגע, ומצד שני נלחם בעייפות, הוא עוזר לטפל בחמרמורת (האנגאובר), משתן, מגן על תאי הגוף, מכיל גם הוא את נוגד החמצון EGCG ועוד.

תה אכינצאה

תה אכינצאה, לפתור בעיות מהשורש…

עשה זאת בעצמך – חליטות מהצמחים בגינה

אחד היתרונות בתה הוא הזמינות הגבוהה. בחלק מהגינות שלנו, או באלו שליד הבית אפשר למצוא צמחים, לשטוף אותם קצת במים, להוסיף אותם לחליטה או סתם בכוס מים רותחים ויש לכם תרופה מהטבע. אז כמו העלים – יצאתי וקטפתי כמה מתכונים שיעשו חם בלב וטוב לגוף:

ג'ינג'ר, לימון, קינמון ודבש

כתבנו על הודו כבר קודם, וכמעט כל תרמילאי ישראלי שטייל במדינה נתקל בחליטה האופיינית לאזור. מדובר על תרכובת שעושה נפלאות לגרון כואב, עושה חם ונעים ביום חורפי ובאופן כללי טובה מאוד למערכת העיכול. הג'ינג'ר (זנגוויל) והקינמון מצטיינים בהזרמת דם לידיים, לרגליים ולפנים (קצוות הגוף), הם ממריצים ומחממים. הלימון מכיל חומצה שמסייעת לגוף בדלקות שתן ופרקים. הדבש בשילוב עם קינמון מייצר "תרופת על" לגוף ועוזר בשורה ארוכה של מצבים: מחלות לב, דלקות וזיהומים, כולסטרול גבוה, התקררות או צינון, כאבי שיניים ואפילו ריח רע מהפה. הג'ינג'ר והלימון גם זכו להיכנס לרשימת 11 מזונות העל שלנו.

משקה כורכום

חבר נוסף בנבחרת מזונות העל הוא הכורכום, וכן, אפשר לשתות אותו גם בתה (יש אפילו מתכון בסוף). כורכום הוא כמו חומר חיסון טבעי, מצוין לעונות מעבר ועוזר לחמוק ממחלות חורף. הנה רק חלק מהמעלות הבריאותיות שלו: הוא מגן על הכליות, עוזר למנוע התפתחות סוכרת אצל טרום-סוכרתיים, מטפל בסינוסיטיס, בבעיות בדרכי הנשימה ועוזר לשמר יכולות קוגניטיביות בגיל המבוגר.

תה כורכום

עכשיו למתכון שהבטחנו: מניחים סיר על הכיריים ושופכים לתוכו כוס אחת של חלב צמחי (משקה שקדים, משקה אורז, משקה שיבולת שועל וכדומה), מוסיפים כפית אחת של כורכום, מקל קינמון, מגרדים גם מעט ג'ינג'ר טרי, 2 תרמילים של הל ושני גרגירים של פלפל שחור (כן). את כל הטוב הזה מרתיחים ואחר כך מבשלים על אש קטנה לעוד כ-7 דקות. אוהבי המתוק יכולים להוסיף מעט סילאן או דבש. לרוויה.

לא זורמים עם תה כורכום? הנה מתכון למרק כורכום.

תה רוזמרין

השימוש הכי טוב בחליטת רוזמרין הוא לעשות ממנה תחליף לקפה האהוב. הרוזמרין מכיל את התכונות הטובות של הקפאין בלי הנזקים הנלווים. הוא מעורר, מחדד את החשיבה, ממריץ ומעלה מעט את לחץ הדם. אם אתם סובלים מלחץ דם גבוה עדיף שתתייעצו קודם עם נטורופת או עם הרופא המטפל שלכם.

תה אכינצאה

מי שכבר פנה לטיפול משלים בכלל ובנטורופתיה בפרט יודע כי הרפואה משלימה מנסה לפתור בעיות מהשורש, לסייע לגוף להגיע לאיזון הטבעי שלו כדי למצות את יכולות הריפוי הטבעי הקיימות בו. אכינצאה היא צמח מרפא שמשמש בדיוק למטרות האלה. הוא טוב לחיזוק מערכת החיסון, מסייע בסילוק רעלים ויכול להרחיק מופעי שפעת והצטננות. כאשר מכינים או קונים חליטה של אכינצאה קחו בחשבון שהיא טובה לשימוש למשך עד חודשיים ברצף בלבד, ולכן כדאי להשתמש בזמן הזה בשנה שכולם בסביבה מתחילים להיות חולים.